Datum objave: 23. listopada 2024.

“Ruksak (pun) kulture umjetnost i kultura u vrtiću i školi” zajednički su pokrenuli Ministarstvo kulture i medija i Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao dopunski program kurikulumu u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama i Centrima za odgoj i obrazovanje.

„Ruksak“ je program koji dovodi umjetnost u škole i vrtiće te otvara svijet umjetnosti djeci izvan velikih gradova koji nemaju pristup kazalištu, koncertima i izložbama.

Osnovna škola Franje Horvata Kiša jedna je od škola Krapinsko-zagorske županije koja su za kalendarsku 2024. godinu također ušle u program „Ruksaka“.

„Ruksak“ je našu školu posjetio 22. listopada, a održan je koncert-izložba za sve učenike matične škole te radionice za učenike od petog do osmog razreda naziva „Videoigranje s umjetnošću“.

Videoigranje s umjetnošću autorski je projekt dvojca pod nazivom Digital twin koji čine Filip Merčep i Boy van Ooijen. Dvojica udaraljkaša i pasioniranih glazbenika s bogatim iskustvom u elektroničkoj glazbi. Glavna ideja je spojiti umjetnost i tehnologiju u formi interaktivne izložbe i koncerta, a s obzirom na to da je naglasak stavljen na približavanje ove tematike publici, osobito mladima, integralni dio projekta čine i edukativne radionice.

Filip Merčep dobitnik je poznate hrvatske nagrade „Porin“ za najbolju izvedbu klasične glazbe, poznati hrvatski udaraljkaš i marimbist, a Boy van Ooijen nizozemski je poznati stručnjak za elektroničku glazbu iz Amsterdama.

U sklopu radionica učenici polaznici se informiraju o mogućnostima koje pružaju računalne tehnologije, a pritom se mogu i sami okušati u stvaranju umjetnosti kroz (video)igru. Vješto se koristeći programom Max/MSP, umjetnici su napravili dvije instalacije (jednu zvučnu i jednu videoinstalaciju) koje su međusobno povezane po načelu mapiranja podataka, odnosno dijele informacije iz ulaznog kanala, čime utječu jedna na drugu te tvore jedan zajednički izlazni kanal.

Radionice su učenicima omogućile da se pomoću instalacija sami poigraju s glazbenim parametrima te zajednički kreiraju audiovizualno djelo služeći se kontrolerima za PlayStation, GoPro kamerom, mobitelima i vlastitim glasom. Služeći se metodama i tehnologijama iz videoigrica, autori se oslanjaju na sve popularniji trend igrifikacije (gamification) pa se postupcima poput opcija sakupljanja bodova i otključavanja razina približava doživljavanje i stvaranje umjetnosti kroz igru.

Pročitajte još

Demonstracija tenisa za učenike razredne nastave

Demonstracija tenisa za učenike razredne nastave

8. studenog našu je školu posjetio Bk Hornets -teniski klub, škola i akademija kako bi učenicima od prvog do četvrtog razreda predstavio tenis kao jedan od sportova kojim se mogu baviti u svoje slobodno vrijeme, odnosno kao jednom od izvanškolskih aktivnosti....

MJESEC HRVATSKE KNJIGE – TERENSKA NASTAVA U ZAGREB

MJESEC HRVATSKE KNJIGE – TERENSKA NASTAVA U ZAGREB

Zbog povećanog interesa za sudjelovanjem u jednom od središnjih programa Mjeseca hrvatske knjige, Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja 2024., učenicima je ove škoslke godine omogućena izvanučionička nastava u Zagreb. U izvanučioničkoj nastavi posjete nekoliko...

MJESEC HRVATSKE KNJIGE – AKTIVNOSTI I NASTAVA U KNJIŽNICI

MJESEC HRVATSKE KNJIGE – AKTIVNOSTI I NASTAVA U KNJIŽNICI

Prolaženjem Mjeseca hrvatske knjige nastavile su se i različite aktivnosti koje su učenicima naše škole ponuđene korelacijom školske knjižnice i hrvatskog jezika. Sve nastavne satove osmislila je i provela stručna suradnica knjižničarka, a oni su uključivali poseban...

Skip to content