U srijedu, 3. prosinca, u matičnoj školi obilježili smo Međunarodni dan osoba s invaliditetom kroz aktivnost „Probaj kao i ja“, čiji je cilj bio potaknuti učenike na razumijevanje i empatiju prema osobama s različitim teškoćama u razvoju. Učenici su sudjelovali u zanimljivim i poučnim zadacima koji su simulirali određene vrste oštećenja i izazova s kojima se osobe s invaliditetom svakodnevno susreću.
Oštećenja vida (sljepoća i slabovidnost)
Učenici su pod povezom prolazili poligon koristeći „bijeli štap“ (simulacija sljepoće).
Uz pomoć posebnih naočala koje simuliraju slabovidnost, prolazili su poligon koji je zahtijevao koordinaciju dlanova i stopala na označene otiske.
Integracija osjetila: učenici su pod povezom njušili namirnicu u bočici, a zatim je opipom tražili u izvornom obliku (npr. miris limuna – pronalazak pravog limuna).
Brailleovo pismo: učenici su izvlačili riječ napisanu brajicom i uz pomoć tumača pokušali dešifrirati značenje.
Motoričke teškoće
Šareni padobran: učenici su zajednički držali padobran, dok je jedan učenik puzao ispod njega, pazeći na brzinu izvođenja.
Matematički Twister: igra Twistera uz dodatni izazov – simulaciju motoričkih teškoća (npr. „bez“ jedne ruke ili noge).
Zarobljena fina motorika: slaganje slagalice pomoću kuhinjske rukavice koja otežava precizne pokrete.
Teškoće percepcije
Zrcalno crtanje: učenici su gledajući u ogledalo pokušavali precrtati zvijezdu i dovršiti božićne motive.
Aktivnost su osmislile i provele učiteljica edukatorica-rehabilitatorica Jelena Šoštarić i stručna suradnica pedagoginja Manuela Gregurić, uz veliku pomoć pomoćnika u nastavi. Ova aktivnost omogućila je učenicima da iz prve ruke osjete kako izgleda suočavanje s različitim izazovima, razvijajući pritom empatiju, razumijevanje i toleranciju. Na taj način, škola je poslala važnu poruku o inkluziji i prihvaćanju različitosti.












