2016-11-07 20:49:31

Mjesec hrvatske knjige

"Čitajući knjige nećeš postati ni sretniji ni bolji – ali knjige moraš čitati da bi sve to shvatio."

Miro Gavran

Mjesec hrvatske knjige

15.10. -15.11.

Povodom Mjeseca hrvatske knjige na dodatnoj nastavi Hrvatskog jezika učenice 6. razreda sastavile su kratki anonimni upitnik kako bismo više saznali o čitalačkim navikama i interesima učenika naše Škole.

Upitnik su ispunjavali učenici četvrtog razreda i predmetne nastave. Nakon analize rezultata saznali smo koliko često naši učenici svoje slobodno vrijeme provode čitajući i što najčešće čitaju, koje hrvatske autore vole čitati te kako odabiru knjige za čitanje.

Dobiveni će rezultati ići u korist razvijanja i poticanja čitalačkih navika i kulture.

 

4. razred

Najdraže knjige

Ivana Brlić-Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića

Mato Lovrak, Vlak u snijegu i Družba Pere Kvržice

Željka Horvat-Vukelja, Leteći glasovir

Sanja Pilić, Hej, želim ti nešto ispričati!

Sanja Pilić, Dnevnik Pauline P

Sanja Pilić, Nemam vremena

braća Grimm, Snjeguljica

Vladimir Nazor, Bijeli jelen

 

i autori

 

Mato Lovrak

Ivana Brlić-Mažuranić

Sanja Pilić

Hans Kristian Andersen

Ratko Zvrko

 

Većina učenika 4. razreda svoje slobodno vrijeme povremeno iskoriste i za čitanje. Najviše čitaju časopise i stripove. Lektirne knjige ocijenili su ocjenom vrlo dobar te su se izjasnili da istu najčešće pišu sami.

Smatraju da iz knjiga mogu naučiti nešto novo. Knjige za čitanje biraju podjednako prema temi, zanimljivom naslovu te autoru. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Veći broj učenika želio bi poboljšati svoju vještinu čitanja.

 

5. razred

Najdraža knjiga

Ivan Kušan, Koko u Parizu

 

i autor

 

Ivan Kušan

 

U svoje slobodno vrijeme učenici 5. razreda povremeno nešto i pročitaju. Najviše čitaju ljubavne romane i stripove. U prosjeku to iznosi jednu do dvije na mjesec. Lektirne knjige ocijenili su ocjenom vrlo dobar, a obavezno čitanje lektire smatraju osobnim zadavoljstvom jer vole čitati.

Knjigu smatraju dobrom ako govori o zanimljivoj temi. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Veći broj učenika čita točno, ali ima i onih koji moraju čitati dva puta istu rečenicu. Željeli bi poboljšati svoju vještinu čitanja.

 

6. razred

Najdraže knjige

Antoine de Saint-Exupéry,  Mali princ

Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice i Vlak u snijegu

Marija Jurić Zagorka, Kći Lotrščaka

Jo Nesbo, Čarobna kupka doktora Proktora

Felix Salten, Bambi

Nives Madunić Barišić, Tajna čokoladnih bombona

Robert Frank, Ne želim odrasti

Erich Kästner,  Emil i detektivi

Jeff Kinney, Gregov dnevnik

Jules Vern, Putovanje u središte zemlje

J. K. Rowling, Harry Potter i Kamen mudraca

Ivana Brlić-Mažuranić, Priče iz davnine

Ivana Brlić-Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića

Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka

Ivan Kušan, Koko u Parizu

 

i autori

 

Ivana Brlić-Mažuranić

Sanja Pilić

Ivan Kušan

Dobriša Cesarić

Marija Jurić Zagorka

Vladimir Nazor

Sanja Polak

Miro Gavran

 

U 6. razredu čitalačke navike poprilično su šarolike. Dok ima onih koji čitaju redovito, postoje i učenici koji nikad ne čitaju. Većina ih povremeno iskoristi slobodno vrijeme za čitanje. Najviše čitaju krimiće, časopise i stripove. U prosjeku to iznosi knjigu do dvije na mjesec ili se knjige uhvate vrlo rijetko.

Lektirne knjige ocijenili su ocjenom dobar, vrlo dobar (natpolovična većina) i odličan. Većina lektiru smatra prilikom da nauče nešto novo, no ima i onih za koje je ona nešto što će utjecati na ocjene pa se mora napraviti. Istu obavezu pišu sami, međutim iskreno su odgovorili da posegnu i za internetom te tuđom lektirom.

Knjigu smatraju dobrom ako govori o zanimljivoj temi, uz nju mogu lijepo maštati te ako su uživali u čitanju. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova, tema, autora koji im se sviđa pa čak i po preporuci prijatelja. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive i kad bi smatrali da će im to koristiti u budućnosti.

 

7. razred

Najdraže knjige

Božidar Prosenjak, Divlji konj

Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice

Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka

Želimir Hercigonja, Tajni leksikon

Ratko Zvrko, Grga Čvarak

C.S. Lewis, Gradovi na papiru

Kronike iz Narnije

 

i autori

 

C.S.Lewis

Ivan Kušan

Božidar Prosenjak

Johan Grcen

Marija Jurić Zagorka

Vladimir Nazor

Ivana Brlić Mažuranić

Sue Towson 

Dobriša Cesarić

Sanja Pilić  

Mato Lovrak          

August Šenoa

 

Većina učenika 7. razreda odgovorilo je da čita povremeno. Učenici podjednako čitaju ljubavne romane, krimiće, stripove i časopise. Uz to čitaju knjige za lektiru i novine. Lektirne naslove ocijenili su od 1 do 5. Najviše ih je lektiru ocijenilo ocjenom dobar i vrlo dobar.

Čitanje smatraju prilikom da nauče nešto novo. Lektiru većinom pišu sami, a ima i onih koji uvijek prepišu ili skinu s interneta. Uz lektiru čitaju jednu do dvije knjige na mjesec. Knjigu biraju prema zanimljivom naslovu, a smatraju je dobrom ako govori o zanimljivoj temi.

Čitaju točno i razumiju što su pročitali. Proveli bi više vremena čitajući ako bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive. Smatraju da trebali poboljšati svoju vještinu čitanja.

 

8. razred

Najdraže knjige

James Bowen, Fantastični mačak Bob

Antonie de Saint-Exupery, Mali Princ

Branka Primorac, Ljubavni slučaj mačka Joje

Želimir Hercigonja, Tajni Leksikon

Anto Gardaš, Duh u Močvari

Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice i Vlak u snijegu

Sanja Pilić, Dnevnik Pauline P.

Hrvoje Hitrec, Smogovci

Dnevnik Anne Frank

John Green, Greška u našim zvijezdama

Ivana Brlić-Mažuranić, Priče iz davnine

Ivan Kušan, Koko u Parizu

 

i autori

 

Ivana Brlić Mažuranić

John Green

Sanja Pilić

Sanja Polak

Branka Primorac

 

Većina učenika 8. razreda povremeno čita, no ima nekolicina onih koji nikad ne čitaju. Vole krimiće, časopise, stripove i ljubavne romane. U prosjeku to znači da ih nekoliko čita jednu do dvije knjige mjesečno, a ostali vrlo rijetko.

Lektirne knjige ocijenili su ocjenama nedovoljan, dovoljan te većinom dobar i vrlo dobar. Manje ih lektiru smatra prilikom da nauče nešto novo, a više njih se izjasnilo da je lektira nešto što će utjecati na ocjene pa se mora napraviti. Prilikom pisanja lektire najčešće posegnu za internetom ili je prepišu od drugoga, rijetki učenici lektiru pišu sami.

Knjigu smatraju dobrom ako ima zanimljiv naslov ili ako govori o zanimljivoj temi. Ima učenika koji uz knjigu vole maštati i naučiti nešto novo. Najčešće biraju knjige zanimljivih naslova i tema te po preporuci prijatelja. Više bi čitali kada bi znali koje bi im knjige mogle biti zanimljive i kad bi smatrali da će im to koristiti u budućnosti. Svoju vještinu čitanja polovica učenika željela bi popraviti dok je druga polovica njome zadovoljna.

Snježana Radišković


Osnovna škola Franje Horvata Kiša Lobor